Koniec kampanii promującej kulinarne mięso wieprzowe i wędliny ze znakiem jakości QAFP - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Koniec kampanii promującej kulinarne mięso wieprzowe i wędliny ze znakiem jakości QAFP

3 lutego 2017 roku zakończyła się trzyletnia kampania informacyjna pt. „Gwarancja Jakości QAFP”. Dotyczyła ona kulinarnego mięsa wieprzowego oraz wędlin. Głównym założeniem programu realizowanego przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego (UPEMI) była popularyzacja wysokojakościowych produktów wieprzowych sygnowanych znakiem jakości QAFP (Quality Assurance for Food Products) oraz zwiększenie wiedzy konsumentów z zakresu samej certyfikacji i procesu produkcyjnego.

Łączny budżet programu, wynoszący 2 999 952,03 EUR netto, pozyskany został z trzech źródeł: 50% ze środków Unii Europejskiej, 30% z budżetu krajowego i 20% ze środków Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego. W ramach programu realizowanego od 4 lutego 2014 r. na rynku polskim, przeprowadzono szereg działań marketingowych i medialnych oraz wydarzeń, mających na celu promocję certyfikowanego kulinarnego mięsa wieprzowego i wędlin QAFP. Działania te adresowane były przede wszystkim do trzech głównych grup docelowych, tj. do konsumentów, przedstawicieli branży HoReCa oraz dziennikarzy i liderów opinii.

Podczas realizacji trzyletniego programu podjęto następujące działania:

- zrealizowano 28 lokowań produktu w najpopularniejszych telewizyjnych programach śniadaniowych, takich jak: „Dzień Dobry TVN” i „Pytanie na Śniadanie” oraz w programie kulinarnym „Ewa Gotuje”;

- przeprowadzono kampanię outdorową na terenie największych miast Polski;

- opublikowano 82 advertoriale w topowych tytułach prasy kobiecej i branżowej;

- wyemitowano reklamy QAFP na ekranach największych polskich kin, które obejrzało ponad 2 miliony osób;

- przeprowadzono warsztaty kulinarne QAFP, w których udział wzięły 84 matki z dziećmi, 71 blogerów oraz 66 mężczyzn; 

- zorganizowano 9 edycji konkursów „Prześlij Przepis”;

- stworzono stronę internetową qafp.pl/dobrywybor, będącą nośnikiem informacji na temat Systemu QAFP, porad dotyczących wykorzystania mięsa wieprzowego w kuchni oraz różnorodnych przepisów.

Potwierdzeniem prawidłowo zrealizowanych działań są wyniki badań ilościowych przeprowadzonych na początku (badanie pre-test), w trakcie (badanie test) oraz na zakończenie kampanii (badanie post-test). Ich porównanie jednoznacznie wskazuje na zmianę w postrzeganiu mięsa wieprzowego ze znakiem QAFP, gdyż:

- 82% badanych przedsiębiorców pozytywnie ocenia dostępne w Polsce mięso wieprzowe. Oznacza to wzrost o 14 pkt. proc. w porównaniu z danymi z pre-testu, tj. z początku kampanii;

- 89% badanych przedsiębiorców z branży HoReCa deklaruje, że posiadanie certyfikatu jakości ma dla nich znaczenie (wzrost o 12 pkt. proc. w porównaniu do wyników pre-testu);

- o 42% od rozpoczęcia kampanii wzrosła wśród konsumentów wspomagana znajomość certyfikatu QAFP, a o 100% spontaniczna znajomość QAFP;

- 26% badanych osób z grupy HoReCa spontanicznie wykazało się znajomością „Systemu Gwarantowanej Jakość Żywności QAFP” (w pre-teście żaden z respondentów nie wskazał go spontanicznie). Wspomagana znajomość certyfikatu QAFP przyznawanego produktom mięsnym kształtuje się na poziomie 91%;

- z reklamą lub inną formą promocji mięsa zetknęło się bezpośrednio lub w mediach 39% badanych, co daje wzrost o 16 pkt. proc. w porównaniu z pre-testem;

- konsumenci bardzo wysoko oceniają dostępne w Polsce mięso wieprzowe – pozytywną opinię (zagregowane oceny dobre i bardzo dobre) na jego temat ma 93% badanych, co w stosunku do wyników pre-testu oznacza wzrost o 7 pkt. proc.;

- wskaźnik średniej ocen jakości, oferowanej w Polsce wieprzowiny, na podstawie opinii konsumentów kształtuje się na poziomie 4,16 przy wyniku 3,97 w pre-teście;

- 27% badanych spotkało się z promocją mięsa wieprzowego z certyfikatem QAFP, co oznacza wzrost o 7 pkt. proc. w porównaniu do wyników pre-testu.

Szeroko zakrojone i właściwie dobrane działania informacyjno-promocyjne sprawiły, że kampania pt. „Gwarancja jakości QAFP” została pozytywnie odebrana wśród przedstawicieli grup docelowych, tj. konsumentów, przedstawicieli sektora HoReCa, dziennikarzy i liderów opinii, a jej organizatorzy odnieśli sukces, o czym świadczą ww. wyniki przeprowadzonych badań ewaluacyjnych.

 

Źródło: ARR

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.