Propagujmy patriotyzm gospodarczy- wybierajmy ,,Produkt polski" - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Propagujmy patriotyzm gospodarczy- wybierajmy ,,Produkt polski"

– To najlepiej rozumiany patriotyzm gospodarczy – oświadczył minister rolnictwa i rozwoju wsi Jan Krzysztof Ardanowski w czasie konferencji prasowej otwierającej ogólnopolską kampanię informacyjną, która ma na celu zwiększenie świadomości konsumentów w kwestii oznakowania „Produkt polski”.

W konferencji brali także udział szefowie największych polskich firm: prezes PKN Orlen Daniel Obajtek i prezes KSC „Polski Cukier” Krzysztof Kowa i dyrektor generalny Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa Grzegorz Pięta.

– Jesteśmy krajem otwartym. Nie możemy i nie zamierzamy zamykać granic. Chcemy jednak dotrzeć do Polaków, bo to oni podejmują ostateczne decyzje w sprawie zakupów – zaznaczył minister rolnictwa.

Zwrócił  również uwagę, że polska żywność jest wysokiej jakości, jest akceptowana przez konsumentów oraz dostosowana do gustów kulinarnych.

– To bardzo dobry prognostyk na przyszłość, że championy polskiej gospodarki wspierają ten program – wskazał szef resortu dodając, że – polskie rolnictwo jest w stanie w idealny sposób zapewnić zaspokojenie potrzeb żywieniowych.

– Polska żywność to jest najlepszy wybór jaki może się trafić polskim konsumentom – nadmienił.

Minister Ardanowsk powiedział, iż środki z realizowanych obecnie programów społecznych powinny także przyczyniać się do tego, aby kupować polską żywność.

– To stanowi źródło dochodów być może brata, siostry czy innego krewnego, który pozostał na wsi i produkuje żywność – podkreślił minister.

Zwrócił przy tym uwagę, że dobrowolne oznakowanie produktu znakiem „Produkt polski” oznacza, że został on wytworzony w Polsce co najmniej w 75% z polskich surowców.

– Mamy typ rolnictwa, który powinien być promowany w całej Europie, to rolnictwo zrównoważone. To jest dzisiejszym paradygmatem, a nie jak największy efekt produkcyjny – oznajmił szef resortu rolnictwa.

– Tak buduje się nowoczesną, silną gospodarkę – stwierdził prezes Daniel Obajtek.

Szef narodowego koncernu paliwowego zwrócił uwagę, że wzrost gospodarczy buduje się poprzez patriotyzm gospodarczy. Zaznaczył przy tym, że na wzroście zyskują wszyscy, w tym oczywiście też Orlen.

– Na naszych stacjach 85% to produkty wytworzone w Polsce – podkreślił.

Prezes Obajtek zwrócił ponadto uwagę, że koncern promuje polskie produkty nie tylko w kraju, ale także poza jego granicami.

Prezes Krajowej Spółki Cukrowej Krzysztof Kowa , poinformował że „Polski Cukier” współpracuje bezpośrednio z ponad 15 tysiącami rolników i wspieranie polskich produktów jest dla sprawą oczywistą. Zwrócił przy tym uwagę, że KSC jest grupą kapitałową, która zajmuje się nie tylko cukrem, ale produkuje też cukierki, mąkę czy kaszę.

– Nasze produkty takie jak cukierki czy soki są również obecne w stacjach należących do PKN Orlen, co pokazuje bardzo dobrą współpracę polskich firm na rzecz polskiej gospodarki, w tym rolnictwa – zaznaczył.

– Jesteśmy instytucją, która wspólnie z resortem rolnictwa od początku prowadzi działania informacyjno-promocyjne – przypomniał dyrektor generalny KOWR Grzegorz Pieta.

Oświadczył ponadto, że kampania będzie prowadzona także w radio i telewizji.

– Będziemy organizowali szkolenia dla producentów, rolników, konsumentów we wszystkich naszych oddziałach – poinformował dyrektor oraz zachęcał do nawiazania współpracy wszystkie organizacje rolnicze.

 

Źródło: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi

 

Partner portalu

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.