Sprzedaż w sklepach małoformatowych w sierpniu spadła - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Sprzedaż w sklepach małoformatowych w sierpniu spadła

Jak wynika z danych PIH i CMR Panel,w sierpniu 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5,3% niższa niż przed rokiem, a liczba transakcji spadła w tym czasie o 7,9%.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w sierpniu 2021 r.: -6,5 mdm % , -5,3 rdr %

W porównaniu z upalnym lipcem br. zarówno obroty, jak i łączna liczba klientów odwiedzających sklepy małoformatowe do 300 m2 obniżyły się o prawie 7%. Największe spadki odnotowała kategoria najbardziej wrażliwa na wahania temperatur, czyli lody. W sierpniu 2021 r. klienci sklepów małoformatowych kupili o 30% mniej opakowań lodów niż rok temu i o 40% mniej niż w lipcu br.

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +6%

Chłodny sierpień przyniósł także duże spadki w innych kategoriach wrażliwych na pogodę – w analizowanym okresie w sklepach małoformatowych sprzedało się o 23% litrów wody butelkowanej i aż o 33% litrów napojów gazowanych mniej niż w sierpniu 2020 r., co przełożyło się na spadki w ujęciu wartościowym odpowiednio o 20,5% i o 5% (w przypadku napojów gazowanych spadek wartości sprzedaży został ograniczony przez wzrosty cen związane z opłatą cukrową). Piwo, czyli kategoria, która 2021 r. nie może zaliczyć do udanych, w sierpniu znów musiało się zmierzyć ze spadki sprzedaży – klienci sklepów małoformatowych kupili o 19% mniej opakowań piwa niż przed rokiem i wydali na nie o 17% mniej. W ujęciu rdr niewielki spadek w ujęciu wolumenowym dotknął nawet najdynamiczniej rosnącą część rynku piwa, czyli warianty bezalkoholowe. Wydatki na ten rodzaj piwa w porównaniu z sierpniem 2020 r. wzrosły jednak o 7%, do czego przyczyniły się w dużej mierze wyższe ceny piw smakowych, objętych podobnie jak inne słodzone napoje opłatą cukrową.

Sierpień 2021 r. nie był udany również dla mocniejszych alkoholi – sprzedaż wódek w ujęciu wolumenowym spadła o 12% w porównaniu z sierpniem 2020 r., co przełożyło się na spadek wartości sprzedaży o 4%. Wydatki na whisky utrzymały wprawdzie się na poziomie sprzed roku, jednak wina stołowe odnotowały spadek o 10%.

Lepiej niż przed rokiem w sklepach małoformatowych sprzedawały się natomiast m.in. słodycze, szczególnie impulsowe (wydatki na batony czekoladowe wzrosły o 14% w porównaniu z sierpniem 2020 r.), dania gotowe oraz żywność dla zwierząt (wartość sprzedaży w ujęciu rdr urosła o niemal 5%).

W sierpniu 2021 r. klienci sklepów małoformatowych wydawali na zakupy średnio 18,18 zł, o 3% więcej niż w sierpniu 2020 r. i aż o 19% więcej niż dwa lata wcześniej.

Dynamika sprzedaży w supermarketach 301-2500 m2 (z wyłączeniem dyskontów) w sierpniu 2021: mdm -6,5%%, rdr +0,5%.

* Sklepy małoformatowe do 300 m2 obejmują: małe sklepy spożywcze do 40 m2, średnie sklepy spożywcze 41-100 m2, duże sklepy spożywcze 101-300 m2, specjalistyczne sklepy alkoholowe.


Autor: Źródło: PIH

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.