Sprzedaż w sklepach małoformatowych luty 2021 r. - FirmyMiesne.pl portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie
FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polscei na świecie
Portal o rynku mięsa i wędlin
[zamknij] Szanowni Państwo, informujemy iż Translator Google może zniekształcać oryginalny tekst i powodować błędy komunikacyjne. W przypadku pytań prosimy o kontakt od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00 pod numerem tel. 694 760 702 lub mailowo biuro@firmymiesne.pl

Partner główny portalu

Sprzedaż w sklepach małoformatowych luty 2021 r.

Polska Izba Handlu na podstawe danych CMR Panel i PIH,w lutym 2021 r. informuje, że łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była tylko o 7,4% niższa niż w lutym 2020 r. i o 3,4% niższa niż w styczniu 2021 r. W lutym spożywcze sklepy małego formatu odwiedziło o 2% mniej klientów niż w styczniu i aż o 23% mniej niż w lutym 2020 r.

Dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 w lutym 2021 r.: mdm-3,4% , rdr -7,4%

W 2021 r. luty był znacznie chłodniejszy i miał o jeden dzień mniej niż rok wcześniej (2020 r. był rokiem przestępnym), dlatego sprzedaż w porównaniu rdr była znacznie niższa. Po odliczeniu jednego dodatkowego dnia z lutego 2020 r. spadek wartości w ujęciu rdr wynosi 3,5%. Trzeba też pamiętać, że luty 2020 r. był ostatnim miesiącem względnej normalności przed pandemią, a styl życia i zwyczaje zakupowe klientów zakupowych były trochę inne niż obecnie. W lutym 2021 r. w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej klienci sklepów małoformatowych znacznie mniej, bo aż o 15%, wydali na słodycze (szczególnie impulsowe – batony, wafelki czy rogaliki), a także napoje (szczególnie w małych opakowaniach), niewielkie wzrosty odnotowały natomiast produkty związane z częstszym przebywaniem w domu i przygotowaniem posiłków, jak np. przyprawy, przetwory warzywne i owocowe, paczkowane wędliny i sery.

W takim samym okresie roku poprzedniego dynamika sprzedaży w sklepach małoformatowych rdr wyniosła: +5,3%

Luty br. był mroźny i śnieżny, co w połączeniu z drugą falą pandemii mocno wpłynęło na liczbę transakcji (spadek o 23% w porównaniu z lutym 2020 r.), a także przyczyniło się do spadku sprzedaży m.in. piwa (w lutym sprzedało się o 11% mniej opakowań piwa niż w lutym 2020 r.) czy wody (spadek o 13% w ujęciu rdr). Warto jednak dodać, że w porównaniu ze styczniem 2021 r. sprzedaż wody wzrosła o 4% zarówno w liczbie opakowań, jak i wartości sprzedaży, spadła natomiast sprzedaż napojów gazowanych (o 4% mniej niż w styczniu pod względem liczby opakowań i o 8% w przeliczeniu na litry), czyli kategorii najbardziej dotkniętej podatkiem cukrowym. Zmiany te są jeszcze bardziej znaczące w ujęciu rdr – w lutym 2021 r. klienci sklepów małoformatowych kupili o 25% litrów napojów gazowanych mniej niż w lutym 2020 r., jednak ogromny wzrost cen (o 24% za litr) sprawił, że ich wydatki na tę kategorię pozostały na podobnym poziomie.

Nowy podatek przyniósł też duże zmiany w innej ważnej dla sklepów małego formatu kategorii – wódek. Wyższe ceny wódek w najmniejszych opakowaniach i znacznie mniejsza opłacalność ich zakupu przyczyniły się do głębokich spadków „małpek” (w lutym 2021 r. sprzedano o 25% mniej opakowań małpek smakowych i o 30% mniej małpek czystych) i większego zainteresowania wódkami w opakowaniach 500 ml, szczególnie tych z najniższej półki cenowej. Nie zrekompensowało to jednak spadków odnotowanych na małych opakowaniach, dlatego w lutym 2021 r. łącznie sprzedaż wódki czystej w ujęciu wolumenowym spadła o 10% w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej, natomiast wódki smakowej aż o 17% (w ujęciu wartościowym spadki te były znacznie niższe). W porównaniu ze styczniem obie te kategorie odnotowały spadek o około 10%.

W lutym 2021 r. średnia wartość paragonu w sklepach małoformatowych do 300 m2 wyniosła 19,45 zł, czyli o 20% więcej niż rok wcześniej i nieco mniej niż w styczniu 2021 r.

Dynamika sprzedaży w supermarketach 301-2500 m2 (z wyłączeniem dyskontów) w lutym 2021: mdm -2,9%, rdr -4,1%.


Autor: Źródło: Polska Izba Handlu

FirmyMiesne - portal informacyjno - handlowy o rynku mięsa i wędlin w Polsce i na świecie

Drogi Użytkowniku!

Wchodząc na stronę portalu FirmyMiesne.pl przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i dane dotyczące aktywności lub urządzeń użytkownika. Przetwarzamy Twoje dane także w przypadku gdy: rejestrujesz się na portalu FirmyMiesne.pl, chcesz dodać ogłoszenie do Giełdy Mięsnej lub chcesz zamówić usługi online. W przypadku gdy dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, są traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administrator danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania znajdziesz w Polityce Prywatności klikając tutaj. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci prawo do poprawienia danych, ograniczenia przetwarzania, żądania usunięcia danych, przeniesienia danych. Szanujemy Twoja decyzję. Jeśli masz zastrzeżenia w tej kwestii wyślij nam informację na adres biuro@firmymiesne.pl

Proszę kliknij w przycisk "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług portalu FirmyMiesne.pl, w tym ze stron internetowych i innych funkcjonalności, udostępnianych zarówno w wersji "komputerowej", jak i "mobile", w tym także zbieranych w tzw. plikach Cookiem. Wyrażenie zgody jest dobrowolne i możesz ją w dowolnym momencie wycofać.